torstaina, marraskuuta 10

En ole päässyt metsään.
Hengittämään, kokemaan,
palaamaan alkujuurilleni.

Hajoamaan atomeiksi,
sulautumaan ympäristööni.

Pilkkomaan itseni
laajalle hajautuen,
irrottamaan jäseneni ja mieleni erillisiksi osiksi.
Olemaan hetkeksi vapaa.

Ja sitten taas,
hiljalleen,
palautumaan takaisin yhdeksi.

Minäksi.
Uudelleenjärjestäytyneenä,
eheytyneenä,
tuulettuneena ja valoa saaneena,
pihkan tuoksuinen vesipisara
nenän päällä.

Sen sijaan olen tehnyt tuon kaiken
kotona ollen.
Arjen töiden lomassa,
istuessani bussissa ja katsoessani
ikkunasta heijastuvan peilikuvani läpi.
Sohvan nurkalla,
peiton alla,
kynttilänvalossa.

Olen vain ollut
ja hengittänyt
ja tietoisesti katsonut elämääni,
ympäristöäni ja ihmisiä siinä toisilla silmillä.
Niillä, jotka löytävät armon ja ilon,
niillä, jotka uskovat
niillä, jotka ovat olleet sokeana pitkään.

Uskon vasta, kun näen ja koen.
Pieniä pilkahduksia on jo ollut,
sydämen tunteita, jotka vapauttavat.
Kokemuksia luopumisesta ja armollisuudesta,
joka puolella olevasta kauneudesta,
josta olen osana.
Joka on minussa.
Joka olen minä.

Hyvä, arvokas ja tärkeä ihminen.
Myös itselleni.

Ei kommentteja: